Systeem- en netwerkbeheerder

Vacature Systeem- en Netwerkbeheerder

 

Ben jij een expert op het gebied van ontwikkelen, beheren en bewaken van de ICT-Infrastructuur en wil je graag werken voor een internationale organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Voor onze IT-afdeling zijn wij op zoek naar een:

Systeem- en Netwerkbeheerder (fulltime / 40 uur)

 

Als Systeem- en Netwerkbeheerder bij de opdrachtgever ben jij dé expert op het gebied van ontwikkelen, beheren, onderhouden en bewaken van de ICT-infrastructuur, de informatiesystemen en diverse applicaties. Dit betekent dat jij een uitdagende, maar bovenal ook brede functie zult hebben. Elke dag is anders, wat maakt dat een gezonde dosis pro-activiteit en gedrevenheid niet mogen ontbreken. Uiteraard staat de afdeling daarnaast ook open voor ideeën en inbreng vanuit jouw kant. 

 

Wie zijn wij?

De opdrachtgever is fabrikant van kunstenaarsverf en leverancier van een breed assortiment creatieve materialen. Opgericht in 1899 en nu een toonaangevende speler in de mondiale fine art markt met bekende merken als Rembrandt, Amsterdam en Bruynzeel. Met vakmanschap, ondernemerschap en grote toewijding ontwikkelen, produceren en verkopen wij vanuit Apeldoorn meer dan 6000 verschillende artikelen. De opdrachtgever exporteert vanuit haar distributiecentrum in Apeldoorn naar 100 landen en heeft eigen vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Polen, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Noord-Amerika, China en Japan.

 

De afdeling

Samen met jouw IT-collega’s ben je niet alleen verantwoordelijk voor alle ICT-gerelateerde vraagstukken in Apeldoorn, maar ook voor het beheer en onderhoud van de informatiesystemen en de ICT-infrastructuur van de totale organisatie van de opdrachtgever in Europa, China en de Verenigde Staten. De gebruikersorganisatie omvat circa 300 gebruikers (internationaal), wat zorgt voor mooie uitdagingen! Het motto van het team is ‘1 taak, 1 team!’. Als team werk je intensief samen om alle vragen vanuit de business te beantwoorden. Er is binnen je functie veel vrijheid en autonomie, maar samen zorgen jullie ervoor dat elke klus geklaard wordt.

 

Wat ga je bij ons doen?

  • Je houdt je bezig met het technisch beheer en het functioneren van de volledige IT-infrastructuur, maar ook met de verschillende M365 componenten zoals Azure AD, Exchange Online, SharePoint en Intune
  • Je draagt bij aan de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en performance van de ICT-omgeving
  • Je verdiept je graag in actuele ICT-onderwerpen zoals cybersecurity, bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van ICT en je beschikt over een security minded houding als het aankomt op je dagelijkse werkzaamheden
  • Je maakt en onderhoudt technische documentatie, procedures en werkinstructies
  • Je denkt mee en komt tot verbeteringen van de algehele IT-infrastructuur, de informatiesystemen en aanwezige applicaties
  • Je werkt mee in ICT-projecten gericht op vernieuwing, uitbreiding of aanpassing

Daarnaast gaat de opdrachtgever over een paar jaar verhuizen naar een nieuwe locatie in Apeldoorn. Dit betekent dat de gehele IT-infrastructuur opnieuw ingericht mag worden. Een uitdagend en spannend project waar ook jij aan mee gaat werken!

 

Wat breng je mee?

Je hebt minimaal een afgeronde mbo-niveau 4 opleiding richting ICT en ongeveer 5 jaar relevante werkervaring in vergelijkbare functies en/of stages.

Verder:

  • Heb jij affiniteit met het automatiseren van bedrijfsprocessen
  • Beschik je over een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Is ontwikkeling voor jou belangrijk en zijn opleidingen en/of cursussen iets waar jij enthousiast van wordt
  • Werk je gestructureerd, accuraat en werk je graag in teamverband

Daarnaast is het een pré als je kennis en ervaring hebt met het beheren van Office365/Azure/Intune en A.I. virusscanner software. Ook ervaring met het opzetten en beheren van modern/secure workplaces is zeer waardevol.

 

Wat bieden wij?

We gaan voor de lange termijn! Daarom bieden we je meteen een arbeidsovereenkomst voor een jaar. Ons hoofdkantoor in Apeldoorn ligt op een steenworp afstand van het centraal station en het leuke centrum! Daarnaast kun je rekenen op: 

  • Een zeer brede en uitdagende baan binnen een internationale omgeving
  • Je krijgt minimaal 24 vakantiedagen en 11 verlofdagen, een goede verhouding tussen werk en privé vinden we belangrijk!
  • Een mooie pensioenregeling
  • Veel leuke activiteiten met onze personeelsvereniging
  • Een enthousiast team waarin je nauw met elkaar zult samenwerken